Nøkkelord: Reklamasjon, reklamere, melde inn, henvendelse
Dersom sluttkunde ta kontakt med rørlegger på tlf/mail:
- Utfør enkel feilsøking med kunde, om dette ikke fungerer, henvis kunden til Waterguard kundeservice.
- Waterguard kundeservice feilsøker videre med kunde, og sender erstatningsprodukt eller rekvirerer rørlegger om problemet ikke løser seg.
Dersom rørlegger oppdager feil på produkt (på site):
- Rørlegger avdekker feil på produkt ifm. installasjons- eller serviceoppdrag
- Feilsøk ved hjelp av produktets brukermanual eller våre feilsøkingsartikler på denne portalen (support.waterguard.no)
- Kontaker Waterguard kundeservice for reklamasjonshåndtering
- Via webskjema: https://support.waterguard.no/hc/no/requests/new
- Via telefon: +47 23 11 56 60
-
Via chat på support.waterguard.no
-
Reklamasjonssak opprettes og det finnes 3 mulige utfall for reklamasjonsavklaring:
-
Erstatningsprodukt (direktehåndtering)
-
Waterguard kundeservice lager erstatningsordre og sender nytt produkt kostnadsfritt til rørlegger. Rørlegger avventer erstatningsprodukt før installasjon fullføres, alternativt henter ut nytt produkt fra eget lager i mellomtiden. Rørlegger sender faktura på arbeidspenger direkte til Waterguard.
-
-
Uttak grossist (uten RMA involvering)
-
Rørlegger henter ut ny vare hos grossist og fullfører installasjonen. Rørlegger melder tilbake til Waterguard kundeservice om faktisk forbrukte komponenter. Waterguard oppretter erstatningsordre direkte mot rørlegger for komplettering av produkt. Rørlegger sender faktura på arbeidspenger direkte til Waterguard.
-
-
Uttak grossist (med RMA involvering)
-
Rørlegger henter ut ny vare hos grossist og fullfører installasjon. Rørlegger oppretter reklamasjonssak mot grossist med henvisning til Waterguard RMA-nummer. Grossist videreformidler produktreklamasjon til Fell Tech. Reklamasjoner som allerede er godkjent krever ikke retur av produkt for sjekk og Waterguard kan dermed lage kreditnota umiddelbart. Rørlegger sender faktura på arbeidspenger direkte til Waterguard.
-
-
Dersom rørlegger under steg 1 allerede henter ut ny vare hos grossist og fullfører installasjon, så kan vi ikke garantere godkjenningen av reklamasjonen, men flyten for dette vil være som følger:
- Rørlegger henter ut ny vare hos grossist og fullfører installasjon. Rørlegger oppretter reklamasjonssak mot grossist uten henvisning til Waterguard RMA-nummer. Grossist videreformidler produktreklamasjon til Waterguard som ber om innsending av defekt vare for sjekk. Ved godkjenning lages kreditnota. Rørlegger sender faktura på arbeidspenger direkte til Waterguard.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.