Kunder vil noen ganger oppleve at de kommer pipelyd fra dørbryteren, uten at det går alarm og uten at vannet stenger. Ofte er dette en indikasjon på at en trådløs sensor begynner å få lavt batteri. Les videre for å finne ut av hvordan dørbryteren signaliserer lavt batteri.
Smart Stop sentralenhet, ny modell - NRF 5648329
Denne modellen signaliserer lavt batteri kun i form av pipelyd. Et pip indikerer for den første trådløse sensoren som ble meldt opp til dørbryteren, 2 pip indikerer for den andre som ble meldt opp, og så videre.
Smart Stop manuell dørbryter, gammel modell - NRF 5648203
Med den eldre Smart Stop-versjonen med manuell dørbryter, NRF 5648203, som hovedenhet vil lavt batterinivå i en trådløs sensor indikeres på følgende måte.
- Det lyser grønt på ON og rødt på RESET samtidig.
- Lydsignal i form av to hurtige pip, ca hvert tiende sekund.
Hvordan finne den trådløse sensoren med lavt batteri?
I den nyeste versjonen av Smart Stop indikerer sentralenheten som nevnt med pipelyd ut i fra rekkefølgen de trådløse sensorene ble meldt opp i. Men det er ikke alltid man vet/husker rekkefølgen sensorene ble meldt opp i. I det gamle Smart Stop-systemet blir det kun indikert at det finnes en sensor med lavt batteri, men det indikeres ikke rekkefølge eller annet som kan identifisere hvilken sensor det gjelder.
For å da finne den riktige sensoren, kan man prøve følgende:
- Ta ut batteriene av alle de tilkoblede trådløse sensorene
- Sett batteriene tilbake i ÉN av sensorene om gangen, men sjekk samtlige hver for seg.
- Dersom det nå kommer pipelyd, må det byttes batterier i denne sensoren (OBS. kan være flere med lavt batteri, viktig at punkt 2 følges)
Dersom dette ikke løser problemet så kan det tyde på at det finnes én eller flere sensorer som ikke er lokalisert, og at én eller flere av disse har lavt batteri. Kontakt Waterguard for videre feilsøk og bistand.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.