I de aller fleste tilfeller er det sensorteip/ledning som er årsaken til falske alarmer på Adapter1 og Adapter2-systemer. Følg punktene under for å komme til bunns i problemene:
1. Forsikre deg om at det ikke er vannsøl eller kondens som har utløst alarmen (følg sensorteip/ledning - denne er typisk trukket inn under benkeskapene og oppvaskmaskinen på kjøkkenet. Dersom du ikke enkelt kan fjerne sokkellist, ta ut oppvaskmaskinen for å komme til sensorteip/ledning.
2. Inspisere alle sensorpunktene på sensorledningen/sensorteipen, og sørg for å tørke godt av med en tørr klut. Pass på at ledning/teip ikke ligger krøllet eller brettet slik at sensorpunktene kommer i kontakt med hverandre.
3. Forsøk å resette systemet ved å trykke inn knappen på ventilstyringsadapteret.
Reset-knappen på ventilstyringsadapteret er plassert på toppen eller på siden, avhengig av modell.
4. Dersom systemet går umiddelbart i alarm igjen etter reset, inspisere kontaktpunktet mellom jack-overgangen og sensorteipen. Koble sensorteip ut fra jack-overgangen, tørk kontaktpunktene og koble tilbake.
5. Dersom problemene fortsetter, og du er sikker på at det ikke er noen lekkasje, trekk ventilstyringsadapteret ut fra stikkontakten. Dette vil føre til at ventilen åpner og du får vannet tilbake (unntak: hvis du har et såkalt NC-system). Vær obs på at du nå ikke har et fungerende lekkasjesikringssystem. Kontakt deretter kundeservice for videre bistand.
6. Hvis du opplever at vannet stenges periodisk (men at du får reset systemet mellom hver gang), så kan problemene skyldes kondens fra oppvaskmaskinen. I slike tilfeller må sensorteip/ledning plasseres annerledes for å unngå at kondens påvirker sensor.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.