Nettverksforbindelse opprettes normalt av rørlegger under installasjon/aktivering av systemet via rørleggerkontoen i Abralife appen. Alternativt kan boligeier sjekke og opprette nettforbindelse i Abralife appen
Klikk Meny->Bolig->Sentralenheter (Linkbox+):
Skytilkobling skal ha status "Tilkoblet" og ett av ikonene til Internettilkobling (Wifi/Ethernet/4G) skal lyse grønt
Dersom du har problemer med å få koblet Linkbox+ til internett/Abra Cloud Connection:
4G/5G tilkobling:
- Forsikre deg om at Linkbox+ har støtte for 4G/5G kommunikasjon (Innebygget Sim-kort). Se denne artikkelen for hjelp.
- Ved første gangs oppkobling kan det ta tid å få kontakt med tjenesteleverandør (opp mot 15 minutter). Dette gjelder spesielt ved oppkobling utenfor Norges grenser.
- Sjekk 4G dekning (f.eks. med din mobiltelefon) i området hvor Linkbox+ er montert.
- Forsøk å koble opp via WIFI hvis mulig.
- Kontakt kundeservice for bistand dersom det ikke løser seg.
Wi-Fi:
- Linkbox+ støtter ikke tilkobling til 5GHz nettverk. Sjekk av Wi-Fi nettverket du forsøker å koble til er et 2,4GHz nettverk. (Moderne trådløse rutere har gjerne to forskjellige nettverk man kan koble til - 5Ghz og 2,4Ghz. 5GHz-nettverket har typisk 5GHz som en del av navnet (SSID))
- Dobbeltsjekke at du har valgt riktig SSID og bruker korrekt passord
- Prøv gjerne flere ganger dersom du opplever at søkeprosessen utløper og feiler. Restart appen mellom hver gang
- Skru telefonen helt av og på igjen og start Abralife på nytt. Hvis fortsatt ikke på nett, forsøk en gang til
- Kontakt kundeservice dersom det ikke løser seg
Ethernet:
- Sjekk at Ethernet-kabelen er skikkelig festet og låst i "Ethernet" kontakten til Linkbox+
- Sjekk at Ethernet-kabelen er skikkelig festet og låst i ruteren/switchen og at riktig port er valgt (På en vanlig hjemmeruter er portene som regel merket med LAN1, LAN2 etc.)
- Forsøk å koble til annet nettverksutstyr istedet for Linkbox+ (f.eks. en PC, TV el.l.) Kommer disse enhetene rett på internett?
- Hvis nei, sjekk ruter/LAN konfigurasjon. Forsikre om at nettverket er satt opp med dynamisk DHCP og at det ikke er noen sikkerhetsinnstillinger som hindrer tilkobling.
- Hvis ja, kontakt kundeservice for bistand.
Delt internett via din smarttelefon:
Sjekk denne artikkelen.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.