I de aller fleste tilfeller er det sensorteip/ledning som er årsaken til falske alarmer i Waterguard+
Følg punktene under for å løse problemene:
- Forsikre deg om at det ikke er vannsøl eller kondens som har utløst alarmen (følg sensorteip/ledning - denne er typisk trukket inn under benkeskapene og oppvaskmaskinen på kjøkkenet. Dersom du ikke enkelt kan fjerne sokkellist, ta ut oppvaskmaskinen for å komme til sensorteip/ledning.
- Inspisere alle sensorpunktene på sensorledningen/sensorteipen, og sørg for å tørke godt av med en tørr klut. Pass på at ledning/teip ikke ligger krøllet eller brettet slik at sensorpunktene kommer i kontakt med hverandre.
- Forsøk å avstille alarm ved å først trykke én gang på knappen på Linkbox+ for å avstille alarm, deretter åpne ventilen ved å trykke og holde inne knappen på Linkbox+ i 3 sekunder til du hører et "pip".
- Dersom problemene fortsetter; Påse at Jack-connector på sensortape er satt helt inn i Linkbox+ og avstill alarm på nytt.
- Hvis du opplever at vannet stenges periodisk (men at du får avstilt alrm og åpnet ventil mellom hver gang), så kan problemene skyldes kondens fra oppvaskmaskinen. I slike tilfeller må sensorteip/ledning plasseres annerledes for å unngå at kondens påvirker sensor.
Dersom problemene fortsetter, se veiledning under Hvordan ÅPNE vanntilførsel ved pågående vannlekkasje eller falsk vannalarm?
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.