Trådløse sensorer kan meldes opp i Abralife appen av boligeier eller fysisk ved hjelp av knappene på Linkbox+ og trådløs sensor. (For installatør er det enklest å melde opp med knappene).
Klikk her for oppmelding av sensor uten bruk av app
Klikk her for oppmelding av sensor via app (Abralife support portal)
Dersom du ikke får koblet til sensor ved hjelp av en av metodene over, prøvd følgende:
-
Påse at sensor har strøm
- Forsikre deg om at beskyttelsesplasten på det medfølgende batteriet er fjernet
- Forsikre deg om at batteriet er satt inn riktig vei (skriften på batteriet skal være synlig før batteridekselet settes på)
- Forsikre deg om at batteridekselet er ordentlig lukket. NB! Pga. forsegling vil dekselet kreve litt styrke for å lukkes skikkelig. Bruk evt. et egnet verktøy.
- Sørg for at sensor er i nærheten av Linkbox+. Signalstyrken og rekkevidden mellom Linkbox+ og trådløs sensor er lavere under oppmelding enn i normal drift. Det er derfor viktig at det ikke er for stor avstand mellom komponentene under sammenkobling.
- Forsøk å nullstille trådløs sensor ved å holde inne knappen på trådløs sensor i 10 sekunder. Sensoren skal avgi 3 blå blink med tilhørende pip som en bekreftelse på vellykket nullstilling.
- Forsøk å koble opp på nytt ved å sette Linkbox+ i oppmeldingsmodus (trykk kort på Linkbox+ knappen og sørg for at det blinker blått i power-symbolet). Deretter trykk og hold knappen til trådløs sensor i ca. 2 sekunder. En vellykket oppmelding kvitteres ut med pipelyd på både Linkbox og sensor.
- Test sammenkobling ved å legge den trådløse sensorer på litt vann. NB! Ikke påfør vann mens sensor er plassert opp-ned.
Hvis fortsatt problemer, kontakt Waterguard for bistand.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.