Trådløse sensorer kan meldes opp i Abralife appen av boligeier eller fysisk ved hjelp av knappene på Linkbox+ og trådløs sensor. (For installatør er det enklest å melde opp med knappene).
Her er noen sjekkpunkter og tips dersom det er problematisk å få meldt opp sensorer:
- Påse at sensor har strøm
- Forsikre deg om at beskyttelsesplasten på det medfølgende batteriet er fjernet
- Forsikre deg om at batteriet er satt inn riktig vei (skriften på batteriet skal være synlig før batteridekselet settes på)
- Forsikre deg om at batteridekselet er skikkelig festet. NB! Pga. forsegling vil dekselet kreve litt styrke for å lukkes skikkelig. Bruk evt. et egnet verktøy.
- Sørg for at sensor er i nærheten av Linkbox+. Signalstyrken og rekkevidden mellom Linkbox+ og trådløs sensor er lavere under oppmelding enn i normal drift. Det er derfor viktig at det ikke er for stor avstand mellom komponentene under sammenkobling
- Forsøk å nullstille trådløs sensor ved å holde knappen inne i ca. 10 sekunder. Sensoren vil avgi et lite lydsignal og det vil blinke gult i vanndråpesymbolet.
- Forsøk å koble opp på nytt ved å sette Linkbox+ i oppmeldingsmodus (trykk kort på Linkbox+ knappen og sørg for at det blinker blått i power-symbolet). Deretter trykk og hold knappen til trådløs sensor i ca. 2 sekunder. En vellykket oppmelding kvitteres ut med pipelyd på både Linkbox og sensor.
- Test sammenkobling ved å legge den trådløse sensorer på litt vann. NB! Ikke påfør vann mens sensor er plassert opp-ned.
Hvis fortsatt problemer, kontakt Waterguard for bistand.
Kommentarer
0 kommentarer
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.